ארז ריהוט תעשייתי – מכולת אחסון או אחסון במחסן?

דוגמא לאחסון המקצועי של ארז ריהוט תעשייתי

דוגמא לאחסון המקצועי של ארז ריהוט תעשייתי

מפעלים ועסקים שונים זקוקים לפתרונות אחסון מתקדמים ואיכותיים, ובשוק יש פתרונות מרכזיים – מכולות לאחסון מוצרים או בניית מחסן עם פתרונות מידוף קבועים או מודולריים.

נשאלת השאלה מה עדיף לבית העסק?

האם כדאי לבחור במכולות האחסון או שמא עדיף להשקיע בבניית מחסן ייעודי המותאם לצורכי האחסנה של הלקוח?

באופן כללי, יש יתרונות וחסרונות לכל פתרון אחסון, כאשר אחסנה במכולות נחשבת לפתרון הזול מכל פונקציות ואמצעי האחסון הקיימים בשוק.

ניתן לשכור מכולת אחסון מחברות אחסנה וכך נהנים מאחסון בטוח במקום מוגן ושמור, וניתן לשכור את המכולה לטווח קצר או ארוך.

כמו כן, אפשר להעמיד מכולה (קונטיינר) בחצר המפעל או בשטח הפנוי של בית העסק, כולל חצר הבית, ופתרון זה מאפשר ללקוח לקבל גישה חופשית וזמינה למוצרים ולחומרים שהוא מאחסן במכולה.

אחסון במחסן נחשב לפתרון המועדף בקרב עסקים, ויש שתי אפשרויות – השכרת מחסן מחברה המתמחה בשירות זה או תכנון ובניית מחסן בהתאמה אישית לצורכי הלקוח, כאשר את המחסן מתקינים בשטח פנוי של הלקוח.

אחסון במכולה לעומת אחסון במחסן

מכולות האחסון חשופות לקרינה ישירה ולפגעי מזג האוויר, הטמפרטורה הפנימית בהן גבוהה מאוד בחודשים החמים לכן אין אפשרות לאחסן כל מוצר או חומר גלם במכולה.

יש להתייחס גם למידות הקבועות המגבילות את שטח האחסון הפנימי ולגישה הבעייתית לפריטים המאוחסנים, מאחר שיש רק דלת כניסה מקדימה.

יש סוגים שונים של מכולות אחסון הנבדלות זו מזו בגודלן ובמטרת השימוש שלהן.

המכולה הסטנדרטית מתאימה לאחסנה יבשה, ויש שני גדלים עיקריים – מכולה באורך 20 רגל ומכולה באורך 40 רגל.

כמו כן, יש מכולות מיוחדות כמו מכולה להובלה בקירור, מכולה עם פתיחה מהצד, מכולה עם גג נפתח ומכולה עם דפנות מתקפלות.

היתרון המרכזי במכולות האחסון הוא המחיר הזול בהשוואה לפתרונות אחסנה אחרים, ובנוסף קל לנייד את המכולה ממקום למקום, באמצעות משאית מנוף.

החסרונות העיקריים של מכולת האחסון הם מגבלת שטח האחסון (גובה המכולה ונפח האחסון קבועים), הנגישות הבעייתית למוצרים המאוחסנים בתוכה, הטמפרטורה הגבוהה בחלל המכולה בימים חמים ושטופי שמש, קלות הפריצה למכולות והיעדר תשתיות כמו חשמל וברז מים בתוך המכולה.

המומחים טוענים כי אחסון במכולה מתאים בעיקר לצרכים כמו אחסון חומרי גלם לתעשייה כמו ברזל, סחורה בקופסאות וכדומה.

לאחר שהבנו מה היתרונות והחסרונות של המכולה חשוב לציין כי מחסן אחסון מתוכנן ומיוצר לפי דרישות מדויקות ובהתאמה מושלמת לצורכי הלקוח.

את המחסן מתכננים אנשי מקצוע מיומנים וניתן לתכנן ולהקים מחסן עמיד ובטוח בכל גודל, ממחסן קטן עם מדפים מודולריים ועד מרכז לוגיסטי עצום בגודלו.

יש לציין כי פתרון אחסנה כמו מחסן כחול לבן נחשב למומלץ ביותר לכל הלקוחות, בדגש על לקוחות כגון:

מפעלי תעשייה, בתי מלאכה, רשתות קמעונאיות, יבואנים, יצואנים, חקלאים ועוד. המחסן עונה על דרישות הלקוח וכולל פתרונות חכמים למערכות מידוף ואחסנה, תוך ניצול מקסימלי של חלל האחסון הפנימי.

המחסן מספק הגנה יעילה על המוצרים והחומרים המאוחסנים בו, הוא אטום לטיפות המים, כולל פתחי אוורור ותשתית חשמל, והגישה למדפים נוחה יותר לעומת הגישה הבעייתית והמוגבלת במכולות האחסון.

המחסן עמיד בפני פגעי מזג האוויר, הוא מתוכנן מראש בהתאמה לתקנים המחייבים מבחינת בטיחות וכיבוי אש, וניתן לתכנן בו מעברים נוחים לעובדים ולמלגזות, לתכנן פתרונות מידוף חכמים ומודולריים העונים על הצרכים המשתנים של הלקוח ועוד. 

חשוב לדעת כי תכנון קפדני ומקצועי של המחסן מבטיח את הפתרון המיטבי לצורכי האחסנה של הלקוח.

בעת תכנון מחסן מתייחסים למיקום, סוג הקרקע, קונספט לוגיסטי, צורכי התפעול והשירות, תקנים מחייבים, תנאי אחסנה נדרשים, גישה נוחה למדפים מברזל, פרופיל המוצרים לאחסון במחסן, רמות מלאי, אופן קבלת המוצרים ושיטת הקליטה והיציאה של פריטים מהמלאי במחסן, סוג המשלוחים, שיטת הליקוט ועוד.

למידע נוסף, לייעוץ מקצועי ולהזמנת מחסן תעשייתי עם פתרונות מידוף חכמים – צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון או באמצעות האתר.