ארז ריהוט תעשייתי – מהם משטחי אחסנה ואיזה סוגים מתאימים למחסן ולמרלו"ג?

כאשר מתכננים פתרונות אחסון ומידוף ללקוח תעשייתי יש להתייחס לאמצעי השינוע של הסחורות והמטענים המשמשים אותו.

יש סוגים שונים של משטחי שינוע הנמצאים בשימוש נרחב בכל ענפי התעשייה, רוב המשטחים עשויים מעץ אך יש גם משטחים ייעודיים לשינוע סחורה העשויים ממתכת עמידה, מפלסטיק או מקרטון (נייר).

השימוש במשטחי שינוע הולך וגובר בגלל ההובלה במכולות והמעבר לאחסון על גבי המשטחים.

משטחי השינוע מאפשרים העמסה ופריקה נוחה, מהירה ובטוחה יותר, לכן יש לתכנן מחסן עם פתרונות מידוף המתאימים לאחסנה נוחה של המשטחים ולעבודה יעילה עם מלגזות ובמות הרמה, ובהתאמה לשיטת הליקוט של הלקוח.

מעלים ומורידים משטחים על ידי מלגזה שמניפה אותם מעלה למדף הרצוי או לקומה הרצויה או לרציף המתאים

מעלים ומורידים משטחים על ידי מלגזה שמניפה אותם מעלה למדף הרצוי או לקומה הרצויה או לרציף המתאים

 

שינוע סחורות על גבי משטחים – רקע כללי

בשנים האחרונות, הפכו משטחי העץ לאמצעי השינוע הנפוץ ביותר, הן בסחר בין מדינות והובלה ימית ואווירית והן כאמצעי לאחסון ולשינוע סחורה, חומרי גלם, ציוד וכלים במחסנים ובמרכזים לוגיסטיים ומהם למרכזי ההפצה או ישירות ללקוחות הקצה.

כדאי לדעת כי השימוש במשטחי עץ לצורך שינוע סחורות ומטענים החל בתחילת המאה ה-20, ולפני כן היה נהוג להוביל ולשנע סחורה באמצעות ארגזים, חביות ושקים.

משטחי העץ לשינוע סחורה הם פתרון זול ועמיד מאחר שהמשטח עשוי מלוח עץ פשוט המורכב מכמה קרשים שעברו טיפול כימי נגד מזיקים המחוברים זה לזה בצורה של שתי וערב באמצעות מסמרים.

הפיתוח של משטחי העץ החל כצו השעה בעקבות כניסתן של מלגזות לעבודה במפעלי הייצור ובתעשיות השונות.

באמצעות המלגזה קל לשנע משטחי שינוע וניתן בקלות לפרוק סחורה או להעמיס את המשטח העמוס בציוד וסחורה על כלי רכב ייעודיים להובלה (משאיות, טנדרים, קרון רכבת וכו').

חשוב שמטשח העץ יהיה תקין למן ההתחלה - לעיתים יתכן וישבר ויש כאלו שעובדים עם משטחי פלסטיק

חשוב שמטשח העץ יהיה תקין למן ההתחלה – לעיתים יתכן וישבר ויש כאלו שעובדים עם משטחי פלסטיק

סוגי משטחים

כדאי לדעת כי תקן 6780 ISO קובע 6 מידות למשטחי שינוי, על פי התקינה הבינלאומית.

בישראל משתמשים בעיקר במשטחי שינוע לפי התקינה האירופאית, כלומר משטחים בגודל 80 X 120 X 12 ס"מ, אך ישנם גדלים נוספים בתקן האירופאי למשטחי אירופלט (EuroPallet).

התקן הבינלאומי קובע 6 מידות עיקריות למשטחי השינוע כדי להקל על הסחר הבינלאומי.

לכן מעבר לתקן אירופלט האירופאי יש משטחים המיוצרים במידות אחרות, וכאשר מתכננים את פתרונות המידוף למעל או ללקוח התעשייתי חייבים לבדוק מראש אילו סוגי משטחים יגיעו למחסן כדי לבנות נכון את המדפים ולתכנן מעברים מרווחים ובטיחותיים.

כיום, ברוב המחסנים של מפעלי התעשייה, היצואנים והיבואנים, מסדרים סחורה, חומרי גלם, ציוד, כלים ומטענים על גבי משטחים.

שיטת האחסון על גבי משטחים מאפשרת בין היתר שינוע קל וחסכוני יותר של סחורות כבדות ומטענים גדולים ובנוסף ניתן לסדר בקלות ובמהירות את הסחורות במחסן או במרלו"ג ולשנע את הסחורה באמצעות מלגזה, כולל מלגזה ידנית.

חשוב לציין כי ארגון הסחורה והציוד באמצעות משטחי שינוע תקניים מפחית באופן משמעותי את הוצאות השינוע, ובנוסף קל ומהיר יותר לפרוק ולהטעין סחורה, וניתן למקסם את שטח האחסון במרכז הלוגיסטי או במחסן.

ברוב המפעלים ובמרבית תחומי התעשייה משתמשים כיום במשטחי שינוע ואחסנה, ואנחנו בחברת ארז ריהוט תעשייתי מתמחים בפתרונות מידוף ייעודיים וחכמים לאחסנה באמצעות כל סוגי וגדלי המשטחים.

למידע נוסף בנושא פתרונות מידוף לאחסנה על גבי משטחים – צרו קשר עם נציגי השירות של ארז ריהוט תעשייתי.