אילו חומרים קיימים בתעשיית הבנייה ואיפה מאחסנים אותם?

ארז ריהוט תעשייתי מסבירים!

ענף הבנייה במדינת ישראל הוא אחד מענפי התעשייה המרכזיים והחשובים ביותר במשק המקומי, ובשוק הבנייה בארץ יש שחקנים רבים ובהם חברות בנייה, קבלנים, קבלני שיפוצים, אדריכלים, יבואנים ויצרנים.

חלק מחומרי הבנייה מיוצרים בתעשייה המקומית אך רוב חומרי הגלם המשמשים בענף זה מיובאים מחו"ל, למשל חומרי איטום, דבקים, פרופילי ברזל, אלומיניום, עץ, מלט, בטון, שיש, זכוכית ועוד.

כדאי לדעת כי תעשיית חומרי הבנייה מבוססת בעיקר על חברות המתמחות בכריית, בחציבת ובעיבוד של חומרי גלם המשמשים לבנייה.

חומרי הבנייה העיקריים הינם:

בטון, ברזל, פלדה, מלט, חול, חצץ, עץ, שיש וכדומה, ויש יבוא נרחב של חומרים מיוחדים לבנייה כמו דבקים, סיליקונים, פיגמנטים, פולימרים, כלים סניטריים ועוד.

את החומרים המשמשים בתעשייה הבנייה יש לאחסן היטב ועל פי התקנים המחייבים (תקנים של אחסנה כבדה), לכן בשנים האחרונות החלו היבואנים, היצרנים וחברות הבנייה הגדולות להקים מחסני ענק ומרלו"גים (מרכזים לוגיסטיים) לצורך אחסון נכון ובטיחותי של חומרי הגלם, המוצרים והציוד לבנייה.

איך לאחסן נכון חומרים לתעשיית הבנייה?

יצרנים בארץ וברחבי העולם מספקים הנחיות מפורטות ומדויקות לגבי אחסון חומרי הגלם והגמר לבנייה, ויש חוקים ותקנות המחייבים את היצרנים לספק הוראות באשר לאחסון החומר.

לכן, חברות הזקוקות לפתרונות אחסון של חומרים לתעשיית הבנייה חייבות להתייחס להוראות האחסון המפורטות בעלון או על גב האריזה של החומר, והן נדרשות ליישם את הוראות היצרן ולשמור על בטיחות העובדים והסביבה.

ראוי לציין כי אחסון חומרים המשמשים לתעשיית הבנייה אינו דבר של מה בכך, זהו נושא מורכב הדורש התייחסות נכונה להיבטים בטיחותיים, לוגיסטיים ורגולטוריים.

לדוגמא אחסון מזון במחסן תעשייתי של מפעל

לדוגמא אחסון מזון במחסן תעשייתי של מפעל

בדרך כלל יש לתכנן פתרונות של אחסנה כבדה בגלל המשקל הכבד של החומרים, ובנוסף חשוב לזכור כי יש סוגים רבים ומגוונים של חומרי בנייה, לכן יש לתכנן היטב את פתרונות המידוף והאחסנה, ואנחנו בחברת ארז ריהוט תעשייתי מתמחים בכך ומציעים פתרונות מתקדמים ואיכותיים בהתאמה אישית לצורכי הלקוח.

בעת תכנון פתרונות המידוף לאחסנה של חומרים המשמשים בתעשייה הבנייה יש להתייחס למשקל החומרים, למידות של החומרים השונים (לדוגמה פרופילי ברזל ואלומיניום באורכים שונים, פלטות וקורות עץ, בלות של חול, שקי מלט וטיח וכד'), וחייבים לתכנן מראש את שיטת הליקוט כדי לבנות מערכת אחסון מודולרית, בטיחותית ונוחה המאפשרת לעובדים להוציא בקלות את החומרים.

בשלבי התכנון של פתרון המידוף לאחסון חומרים בנייה חייבים להבין מראש האם מלקטים את החומרים בעזרת מלגזה, במת הרמה, עגורן או בשיטה אחרת.

דגשים לתכנון ולבניית מערכת מידוף מודולרית לאחסון חומרי בנייה

כל חברה בתעשיית הבנייה בארץ שזקוקה לפתרונות מידוף לאחסנה כבדה לחומרי ולציוד בנייה חייבת מערכת מידוף מודולרית המבטיחה גמישות גבוהה ופתרון נוח לאחסון מוצרים וחומרים לטווח קצר, בינוני וארוך.

אנחנו בחברת ארז ריהוט תעשייתי מתכנים מערכת מידוף עמידה ומודולרית המותאמת לצורכי העסק.

ישנם מספר פתרונות מידוף מומלצים לאחסון של חומרי המשמשים בתעשייה הבנייה, כגון:

מדפי קנטיליבר (אחסון מודולרי על זרועות)

מערכת מידוף מודולרית ומתקדמת על זרועות המתאימה לעומס קל עד כבד, כולל אחסנה כבדה של חומרי בנייה כמו צינורות, פלדה, ברזל, עץ, קרמיקה ועוד.

המערכת מתאימה גם לשטח אחסון קטן יחסית שבו חייבים גמישות מרבית. המערכת עשויה מעמודים וזרועות כך שקל להשכיב על המדפים גם מוצרי בנייה ארוכים וכבדים.

אחסון משטחים פאלט רקינג

מערכת אחסון מתקדמת הכולל מדפים לאחסנה כבדה ובינונית של משטחים שונים, תוף ניצול אופטימלי של שטח המחסן.

בשיטה זו מאחסנים את המשטחים בשורות, ובכמה מפלסים בהתאם לגובה המחסן, ובונים מדפים מקורות אופקיות ועמידות.

זו מערכת מודולרית וגמישה המתאימה למשטחים עמוסים בסוגים שונים של מטענים, וניתן ללקט בקלות את חומרי הבנייה באמצעות מלגזה או בשיטה ידנית.

מדפים לאחסנה כבדה

אחד מהפתרונות הפופולריים לאחסון חומרי בנייה בארץ ובעולם מבוסס על מדפי מתכת לאחסנה כבדה.

יש מערכות מידוף ייחודיות המתאימות מאוד לאחסון של חומרי בנייה כבדים ובמידות גדולות, וניתן לשלב במערכת מדפים חזקים לאחסון חומרי בנייה שמשקלם קל עד בינוני.

לסיכום, בתעשיית הבנייה יש ביקוש רב לפתרונות מידוף ואחסנה כבדה בהתאמה אישית.

חברת ארז ריהוט תעשייתי מזמינה אתכם לפגישת ייעוץ כדי להתאים עבורכם את פתרונות האחסון והמידוף הטובים והיעילים ביותר לאחסנה כבדה של חומרי בנייה מכל הסוגים.

למידע נוסף אנא צרו איתנו קשר באמצעות הטלפון או האתר.