ניהול יעיל של מחסן 2022

הטכנולוגיה היום מאפשרת ניהול מקסימלי ומיטבי

הטכנולוגיה היום מאפשרת ניהול מקסימלי ומיטבי

הצלחת העסק וביצועיו השוטפים תלויים בניהול חכם של המחסן.

יש לארגן נכון את המחסן ולנצל את שטחו באופן מיטבי, להשקיע בתוכנה מתקדמת לניהול מלאי, להגדיר את שיטת הלוגיסטיקה כמו FIFO ועוד.

כמו כן, חשוב לדאוג לחלוקה נכונה של הסחורה על המדפים, לוודא גישה מהירה לסחורה ולמטענים במחסן, לדאוג לבטיחות בעבודה ולבחור מערכת אחסון העונה באופן מושלם על צורכי העסק וניהול המלאי.

 

כללי ברזל לניהול מחסן מיטבי

ארגון המחסן לפי שיטת ניהול המלאי

יש כמה שיטות לניהול מלאי, השיטה הפופולרית נקראת FIFO, כלומר המוצר הראשון שנקלט במלאי המחסן הוא גם הראשון לצאת ממנו, שיטה זו מונעת בלאי ופקיעת תוקף של מוצרים היושבים על המדף.

 

התאמת מערכת אחסון

חשוב להשקיע בפתרונות מידוף ואחסון המותאמים לצורכי העסק ולגודל המחסן.

יש מגון פתרונות מידוף לכן חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע המנוסים של ארז ריהוט תעשייתי.

כך לדוגמה, ניתן להתקין במחסן הלוגיסטי של העסק מדפים למשקל כבד, מדפים מודולריים, מדפי רשת, מדפים עם מגירות נשלפות, מדפים ייעודיים למחסן קירור וכו'.

 

חלוקה בין סחורה קלה לכבדה

בכל מחסן יש מוצרים ומשאות קלים וכבדים, לכן חשוב להקפיד על חלוקת הסחורה לפי משקל, את הפריטים הכבדים ביותר נהוג לאחסן במדפים התחתונים.

את הפריטים הקלים והקטנים מומלץ לאחסן במדפים הגבוהים, כך גם מונעים גניבות במחסן.

 

חלוקה לפי פופולריות המוצרים

בכל עסק יש מוצרים הנחשבים לפופולריים מאוד, הם נמכרים במהירות ובכמויות גדולות, לכן כדאי לאחסן אותם בתחילת המחסן ולאפשר גישה נוחה ומהירה להוצאתם.

 

מרווחים בין מדפי האחסון

יש לתכנן את המחסן הלוגיסטי על ידי בעלי מקצוע מיומנים מאחר וחשוב לשמור על רווח בין המדפים ולאפשר למלגזה ולעובדי המחסן לנוע בחופשיות ובבטחה במחסן, להוציא סחורה בקלות וליהנות מגישה נוחה לכל הפריטים המאוחסנים.

 

הפרדה בין מוצרים תקינים לפריטים פגומים

כדי להימנע מטעויות ומשליחת מוצר פגום ללקוח, יש להפריד לחלוטין בין המוצרים התקינים המיועדים למכירה לבין מוצרים פגומים שהוחזרו על ידי לקוחות או שנגרם להם נזק בהובלה.

 

תוכנה לניהול מלאי

יש שיטות שונות לניהול מלאי במחסנים לוגיסטיים, מומלץ לבחור מערכת ממוחשבת המחוברת לתוכנה המרכזית של בית העסק כדי לנהל בצורה חכמה את המלאי וכדי לשפר ביצועים.

כדאי לדעת כי יש חברות בהן עדיין מבצעים ניהול מחסן בשיטה ידנית עם דפים וקלסרים, אך יש פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ואיכותיים המבטיחים ניהול מיטבי של המלאי וחיסכון בהוצאות העסק.

 

חלוקת המחסן לאזורים

ניהול יעיל של מחסנים 2022

ניהול יעיל של מחסנים 2022

עסקים רבים מוכרים מגוון רחב של מוצרים, לכן כדאי לחלק את המחסן לאזורים שונים, ובכל אזור מאחסנים פריטים השייכים לקטגוריה.

למשל, אזור מוצרי ניקיון בו מאחסנים פריטים השייכים לתחום זה.

 

שליפה מהירה

כדי לחסוך זמן ולייעל את העבודה במחסן חשוב לתכנן את מערכת האחסון עם מדפים המאפשרים גישה מהירה ושליפה נוחה ובטוחה של המוצרים והסחורה, במיוחד אם מאחסנים פריטים כבדים.

למשל מנועים, מוצרי חשמל כבדים וכו'.