מחסן מזון – תיאור והסברים:

אחסון של מזון, משקאות ומוצרי אוכל שונים

אחסון של מזון, משקאות ומוצרי אוכל שונים

לא כל אחד יכול להקים או לנהל מחסן מזון.

להקמה ואחזקה שוטפת של מחסן מסוג זה צריך אישורים מטעם משרד הבריאות.

כך למשל: יש לבצע הדברות מתאימות באופן שוטף בהתאם לתקנים השונים וכן לבנות את המחסנים בצורה יעילה ונכונה כדי לשמור על טיב המוצרים המאוחסנים.

כיום ניתן למצוא מחסני מזון בעיקר בחיפה ובאשדוד, ערי הנמל בישראל, שדרכן מגיעות סחורות מזון מחו"ל אולם נוכל למצוא מחסני מזון בכל רחבי הארץ שכן גם בישראל מייצרים מזון ושתייה הנדרשים באחסון מיוחד.

 

מי צריך מחסן מזון?

מחסני מזון הם מחסנים המיוחדים לאחסון של מגוון סוגי מזון ממגוון תחומים וסוגים, מהארץ או מהעולם.

כלומר, שמי שעובד עם מחסנים כאלה יהיו בדרך כלל יבואנים של מוצרי מזון מחו"ל או יצרני מזון בישראל המחזיקים את הסחורות שלהם במפעלים או בנקודות שונות ברחבי הארץ כדי לשנע משם את המוצרים לנקודות המכירה.

עבור יבואנים, בכמויות קטנות בדרך כלל, נהוג לשכור שטח במחסני מזון קיימים אולם עבור יבואנים גדולים ו/או יצרנים בישראל עדיף להקים מחסני מזון משלהם ובהתאם לצרכים שלהם.

 

מדוע חשוב אישור משרד הבריאות לניהול מחסן מזון?

אחסון מצרי מזון יבשים במפעלי מזון

אחסון מצרי מזון יבשים במפעלי מזון

ייצור ואחסון מזון הוא נושא עדין במיוחד, לא משנה אם מדובר במוצרים קפואים, בשרים, קופסאות שימורים, ירקות, קטניות או אפילו שמן ו/או בקבוקי שתייה.

מדובר במוצרים שבני האדם צורכים מדי יום ומכניסים אותו לגופם בביטחון גמור מתוך אמונה והבנה שמוצרים אלו עברו תהליך קפדני הן בייצור, הן באחסון, הן בשינוע אל נקודות המכירה וכן בהצגת המוצרים בנקודות המכירה עצמן בטמפרטורה הנכונה שלהם, ללא מזיקים המסתובבים על המוצרים, ללא חיידקים או בקטריות על מוצרים, ללא חומרי גלם מקולקלים שהשתמשו בהם להכין את המוצרים ועוד.

משום כך חשוב שתהיה בקרה של משרד הבריאות על אותם מפעלי ייצור וכן על אותם מוצרי מזון המאוחסנים במחסני מזון, במיוחד מוצרים המגיעים מחו"ל.

 

כיצד בנוי מחסן מזון המתאים לאחסון מוצרי מזון על פי כל התקנים הנדרשים?

מחסן מזון יכלול הפקדה על פרטים רבים הנדרשים על ידי משרד הבריאות כדי לעמוד בתקנים הנדרשים לניהול מחסן שכזה.

אנו מדברים על מידוף מחומרי גלם מתאימים שאינם מושכים מזיקים, קלים לניקוי, סטריליים ואינם מייצרים חלודה שיכולה לזהם את המוצרים.

מפעלי מזון המאחסנים מוצרים מייבוא או מייצוא

מפעלי מזון המאחסנים מוצרים מייבוא או מייצוא

כמו כן, שימוש במערכת בקרת אקלים, הקמת חדרים נקיים ו/או חדרי קירור או הקפאה, אחסון נכון ומרווח של מוצרים ועוד.

 

כיצד לנהל את העבודה במחסן המזון בצורה יעילה ונכונה?

כדי לנהל את המחסן בצורה נכונה ויעילה וגם לשמור על תקני הבטיחות כדאי להשתמש בציוד מתאים, מידוף מודולרי שניתן להתאימו בהתאם לצרכי העסק, שימוש במערכת ממוחשבת לניהול מלאי ושימוש נכון ויעיל בשטח המחסן ובניית נקודות האחסון בו.

אנו בחברת ארז ריהוט תעשייתי נשמח לסייע לכם בתכנון נכון וקפדני של מחסן המזון שלכם, תוך הקפדה על כל הדגשים של משרד הבריאות לטובת קבלת האישור לניהול המחסן וכן שימוש יעיל ובטיחותי במחסן באופן שוטף. צרו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.