איך שימוש נכון ברהיטים למשרדי החברה יכול לשפר את המוניטין שלה בקרב הלקוחות?

עיצוב משרדים הפך לאחד מתחומי העיסוק האהובים בקרב מעצבים ואדריכלים.

השינויים באופי העבודה המודרני ובצרכי העבודה הולידו אזורי עבודה משותפים, חללים רב תכליתיים, עמדות עבודה נוחות ומעוצבות,

דלפקים מזמינים ונגישים ועוד מגוון פונקציות שמשרתות את מטרות החברה ונועדו להקל על העובדים בביצוע מטלות, להגביר את היצירתיות שלהם,

להגדיל את החיבור שלהם למותג ואת מעורבותם בסביבת העבודה ולהפוך את מקום העבודה למקום שנוח, קל, נעים וכיף להיות בו.

עבור סביבות עבודה דינמיות, חברות הייטק, מרכזי מכירה טלפוניים ומגוון סוגי עסקים נוספים, יכול להיות שדי בכך, אך עבור עסק שמקבל לקוחות במשרדיו,

עורך פגישות וסיורים ומבצע עסקאות במשרדי החברה, חשוב לתת התייחסות גם לקהל הלקוחות והשותפים.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות בחירה נכונה ומושכלת של הרהיטים למשרד.

 

5 דרכים באמצעותן ניתן לעשות שימוש ברהיטים למשרדי החברה לשיפור המוניטין בקרב הלקוחות:

1 – רושם ראשוני במחסנים, במשרדים ובכל צד מיתוגי של החברה ישיר או עקיף

לקוח שמגיע אל רואה החשבון שלו ונאלץ להמתין על כיסא פלסטיק או כורסה מאובקת עלול לאבד את האמון באיש המקצוע ולנטוש

את המשרד עוד לפני שהכיר את נותני השירות ואמד את מקצועיותם.

עם כל לקוח שמגיע בפעם הראשונה אל משרדי החברה יש הזדמנות חד פעמית ליצור רושם ראשוני שיותיר בו חותם.

בחירה ברהיטים בצבעים שתואמים את השפה המיתוגית של החברה לדוגמה, כמו צבעים וטקסטורות, יכולה ליצור אצלו מיד חיבור למותג ותבנה אצלו

באופן פסיכולוגי תחושה של ביטחון, שכן מותג שמתאפיין בצבע כחול ורהיטים בצבע אדום במשרדי החברה עלולים ליצור אצלו דיסוננס, מה שיוביל לאי נוחות וחוסר ביטחון.

על ידי בחירה של רהיטים שמתאימים לאופי המותג ניתן ליצור רושם ראשוני עצמתי, כך לדוגמה, ניתן לבחור ברהיטים בגוונים שיעבירו מסר של יצירתיות ותעוזה

במשרדי פרסום או ביטחון ועצמה במשרדים של עורכי דין.

בחירה ברהיטים יכולה לסייע רבות בשיווק העסק, ולשם כך ניתן להתייעץ עם יועצי פרסום ושיווק לעסקים שזהו תחום התמחותם.

ריהוט בעיצוב מודרני לחלל לובי

ריהוט בעיצוב מודרני לחלל לובי

 

2 – נוחות לשימוש בריהוט

בחירה נכונה של ריהוט למשרד תבטיח שהלקוח ימתין בנוחות לתורו, וגם אם זה יתעכב, סביר להניח שהוא יהיה קצת יותר סבלני אם יהיה לו מושב נוח ונעים להמתין בו.

כמו כן, הרבה יותר קל למכור או לסגור עסקה עם לקוח שנוח לו, ולכן בחירה של ריהוט למשרדי החברה חייבת לקחת בחשבון את נוחות הלקוח.

 

3 – נגישות של סביבת העבודה וגם של עמדות העבודה

בחירה של רהיטים שיהיו נוחים לאוכלוסיה עם מוגבלויות תבטיח פנייה לקהל יעד נוסף, שירגיש שיש מי שקשוב לו במשרדי החברה.

אמנם חוק הנגישות מחייב כל עסק לבצע שינויים בהתאם לצרכים שונים של נכים ובעלי מוגבלויות, אך מי שזקוק לעמדות נגישות, אמצעי תקשורת נגישים, מרחבי תנועה נוחים וכדו’ ידע להעריך השתדלות מצד נותני השירות וישמח לחזור אליהם שוב ושוב.

 

4 – סדר וארגון במשרד בחנות, בתיוק המסמכים ואפילו בשטחי האחסון והארכיונים של החברה

משרדים מהעבר תמיד מעלים בנו אסוציאציות של ערימות נייר מבולגנות שממתינות לתיוק ואי סדר שגורם ללקוח לקבל תחושה של אי- סדר, חוסר ארגון וחוסר בטחון.

בחירה של רהיטים לארגון כל הטפסים, הקלסרים והציוד המשרדי יכולה לחסוך הרבה מקום על שולחנות העבודה ודלפקי השירות ולתת ללקוח תחושה של סדר, ארגון ובטחון.

 

5 – מרחב – ניצול שטח באופן אופטימלי מהמשרד ועד לרצפת הייצור בשטח

בחירה של רהיטים גדולים מידי עלולה לגרום לחלל להיראות צפוף, עמוס ודחוס.

כמו כן, במקרים מסוימים ריהוט מסיבי יכול לתת ללקוח תחושה מאיימת במידת מה.

חשוב להתאים את הריהוט לגודל של החלל ולמבנה שלו.

על מנת לנצל את המרחב בצורה מיטבים ניתן להשתמש בריהוט מודולרי, שגם מעניק מרחב תנועה גדול יותר וגם מנצל חללים שונים במשרדי החברה.

 

4 דרכים נוספות באמצעותן תוכלו להותיר רושם על לקוחות בחללים של משרדי החברה

1 – שילוב של צבעי המותג

פרט לרהיטי המשרד, ניתן לשלב את צבעי המותג במגוון אובייקטים כמו גופי תאורה מעוצבים, שטיחים וחיפויי קיר ואפילו באמצעות כלי כתיבה ממותגים.

שימוש בצבעים הנכונים יכול להשפיע בעצמה מבחינה פסיכולוגית ולגרום ללקוחות החברה גם להרגיש טוב יותר, גם להתחבר למותג וגם לתת אמון בחברה.

 

2 – בחירת פריטי נוי ואמנות ייחודיים

באמצעות בחירה נכונה של תמונות, דקורציות ופרטי נוי ניתן לגוון את קירות המשרד ולהוסיף עניין לתעודות המקצועיות, להשרות אווירה טובה,

לעורר סקרנות או לעורר יצירתיות. מומלץ לבחור פריטים בהתאם לתחום הפעילות של החברה ולשלב אותם בטוב טעם.

 

3 – בחירת תאורה מתאימה

חדר ישיבות בעיצוב נקי וחדשני

חדר ישיבות בעיצוב נקי וחדשני

תאורה טבעית היא התאורה הטובה ביותר עבור מרחבי עבודה, אך בהעדרה יש להשתמש בתאורה מלאכותית, וחשוב לעשות זאת באופן נכון.

שילוב של תאורה פונקציונלית יחד עם תאורת אווירה הנה חיונית בכל חלל משרדים ועבודה.

בעוד העובדת בדלפק הקבלה זקוקה לתאורה קרה שתעזור לה לבצע מטלות ביעילות, שילוב של תאורה חמה יחמיא לפניה ויציג אותה כנותנת שירות באופן נעים וחם יותר ללקוח.

ניתן ליצור רושם עז באמצעות תאורה, ויש להתאים אותה לאופי הפעילות של העסק.

במרבית המקרים שילוב נכון של תאורה חמה וקרה ייצור אוורה ייחודית ונעימה הן עבור לקוחות החברה והן עבור העובדים בחלל המשרדים.

 

4 – שילוב של אלמנטים טבעיים

שילוב של אלמנטים מהטבע בתוך הסביבה הבנויה מאפשרת לנצל באופן מיטבי את האור הטבעי בחלל, מגדילה את כמות החמצן ומרעננת את האווירה.

שילוב של קיר ירוק או עציצי נוי נמצאו גם כמגדילים את פרודוקטיביות העובדים, אך מעבר לכך, הם משרים רוגע על כל מי שנמצא בחלל המשרדים.

מעשה הם מסייעים בטיהור וניקוי של האוויר מצד אחד ובהפחתת לחצים מצד שני.

 

טיפים נוספים לבחירת רהיטים למשרדי החברה

צוות חזק הוא בין הדרכים הטובות ביותר להשפיע על המוניטין שלכם בקרב קהל הלקוחות. בחירה מושכלת של רהיטים במשרדי החברה יכולה לשפר את הפרודוקטיביות,

לייעל את העבודה ולגרום לעובדים פשוט ליהנות ולהיות טובים יותר.

 

עמדות עבודה מתכווננות

אף על פי ששילוב של עמדות עבודה מתכווננות טרם חדר בעצמה לשוק הישראלי, מחקרים באירופה ובארה”ב מצאו שהם מסייעים לעובדים להגביר את התפוקה ומאפשרים להם גם לשמור על בריאות איתנה.

כיום ניתן לשלב עמדות עבודה אישיות או שולחנות לעבודה בצוותים שמאפשרים לצוות העובדים לעבוד בצורה שנוחה להם ופותרת מהם אילוצים שונים שפוגעים בפרודוקטיביות שלהם ובשמחת העשייה שלהם.

 

הגדרת חללים באמצעות רהיטים

חללים שונים במשרדי החברה נועדו לשמש את עובדי המשרד באופן שונה, וזהו אחד השיקולים העיקריים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת רהיטים למשרדי החברה.

לחדר הישיבות מומלץ לבחור רהיטים בצבעים ניטרליים, כאלו שמשדרים רצינות, אך עבור מרחב העבודה המשותף ייתכן שתבחרו בצבעים ססגוניים יותר להגברת המורל והיצירתיות.

 

שילוב של מדפי ספרים

שילוב של מדפי ספרים במשרדי החברה יכול להציע חומר קריאה ללקוחות שממתינים או חומר לעיון מקצועי והעשרה עבור עובדי החברה.

 

שמירה על בריאותו של העובד

על מנת לשמור על בריאותו של העובד יש לבחור בשולחנות עבודה בגובה מתאים, כך שיוכל לעבוד מול צג המחשב מבלי לפגוע בצוואר.

יש לדאוג לכיסאות מתכווננים עם משענת לידיים וכן למשען עבור הרגליים, כך שיוכל לשבת בצורה תקנית ובטוחה מבלי לפגוע במפרקים.

חשיבה מוקדמת על צורכי העובד תבטיח נוחות מרבית עבורו, תגדיל את הפרודוקטיביות שלו ותבטיח יעילות מוגברת.

 

לסיכום

בחירה נכונה של רהיטים במשרדי החברה משפיעה באופן ניכר על עובדי החברה והפרודוקטיביות שלהם, אך גם על קהל הלקוחות ועל המוניטין של החברה מראות עיניהם.

בעת עיצוב משרדי החברה מומלץ להתייעץ עם חברת השיווק של החברה, שתייעץ באשר למסר שהמותג מעביר והשפה המיתוגית שלו,

ויחד עם מעצב הפנים לבחור באלמנטים עיצוביים וברהיטים המתאימים ביותר, שמשרתים את מטרות החברה ומותאמים לקהל היעד שמגיע אל משרדי החברה.