מהו מחסן חלפים – ארז ריהוט תעשייתי מסבירים
עסקים, מפעלים וארגונים רבים במשק הישראלי מחפשים פתרונות מקצועיים לתכנון והקמת מחסן חלפים, בהתאמה לצרכים הייחודיים שלהם.
המחסן נועד לשרת את העסק ולספק מענה מקצועי ואיכותי לעבודה השוטפת בחברה, לכן מדובר באתגר מורכב המחייב ידע וניסיון בתכנון ובבניית המחסן ופתרונות המידוף בתוכו.
תכנון מחסן חלפים על ידי המומחים של ארז ריהוט תעשייתי בע"מ מתחיל באפיון והבנת צרכי הלקוח, אפיון המוצרים והחלפים שיש לאחסן במחסן, תכנון שיטת העבודה לניהול המלאי ולליקוט החלפים (מלגזות, מעברים, במות הרמה וכו'), התייחסות נכונה להיבטי בטיחות בעבודה, תקנים, משקלים ודרישות רגולציה, תכנון אופטימלי של מבנה המחסן והתאמת פתרונות המידוף הנכונים ביותר.
מה החשיבות של מחסן חלפים?
עסקים רבים מתמודדים עם קשיים בניהול המלאי מאחר שאין להם מחסן גדול ונגיש עם מערכת מתקדמת לניהול אופטימלי של מלאי החלפים.
לכל עסק יש דרישות וצרכים שונים מהמחסן שלו, לכן בעת תכנון המחסן ללקוח יש להתייחס לשיטת ניהול מלאי החלפים בבית העסק וחשוב לאפיין את צרכי הלקוח בהווה ולהתייחס לעתיד, למשל אם העסק עומד להתרחב בקרוב או להגדיל פעילות עסקית בתחומים חדשים.
חשוב להדגיש כי מחסן חלפים הוא עמוד תווך מרכזי בפעילות העסקית השוטפת של העסק או הארגון/תאגיד, המחסן מהווה מעין חוליה המקשרת בין הרכש של בית העסק לבן פעילות הייצור ואספקת החלפים ללקוחות הסופיים. המחסן משמש לקליטת הסחורה (חלפים), לאחסון אופטימלי, לניהול והפצת החלפים בתוך הארגון או ללקוח הסופי ועוד.
המחסן נועד לסייע לחברה לנהל את מלאי החלפים, להבטיח זמינות של חלקי חילוף לעבודה השוטפת ו/או לקווי הייצור, להקטין את הוצאות ניהול המלאי בבית העסק, למנוע מלאי ישן העומד על המדפים וגורם להפסדים ולשמור על רמת מלאי בהתאם לצרכים המשתנים של העסק.
כדי לתכנן מחסן ייעודי לחלפים המומחים של ארז ריהוט תעשייתי מבצעים ניתוח מלאי מסוג ABC וניתוח פארטו ליעילות תפעולית.
כמו כן, חשוב לציין כי יש שיטות שונות לניהול מלאי בחברות, לדוגמה FIFO (First In First Out).
לאחר אפיון השיטה לניהול המלאי אפשר לתכנן את המחסן ופתרונות המידוף בצורה חכמה ונכונה יותר.
שלב הייעוץ ותכנון המחסן
כפי שציינו, יש לתכנן את הפרויקט על ידי אנשי מקצוע מיומנים ובשלב תכנון המחסן יש להתייחס בצורה מקצועית לסוגיות רבות בתחום האחסנה והלוגיסטיקה, לדוגמה:
• שיטות האחסנה והתפעול האופטימליות ביותר ללקוח
• שילוב מערכות טכנולוגיות
• שיטת הפצה וליקוט חלפים
• סוגי משטחים ומידות מארזים לליקוט ולהפצה
• הפצה החלפים B2C או B2B
• רגולציה ותקנים
• היקף כוח אדם
• מפרט טכני למערכת אחסון ולאמצעי השינוע
כמו כן, בעת תכנון המחסן יש להתייחס לגורמים הבאים:
• גובה ומידות מבנה המחסן.
• סוג הרצפה.
• גודל פתחי המחסן.
• פתרונות אוורור, מיזוג ותאורה.
• גובה הרמפות.
• דרישות בטיחות ומיגון, לרבות מערכת כיבוי וגילוי אש ועשן.
• סוג המדפים ואפיון משקל ומידות החלפים.
• נוחות האחסון והגישה למלאי החלפים.
לסיכום, עסקים רבים זקוקים למחסן חלפים המותאם בדיוק לצרכים שלהם.
אם אתם מתכננים להקים מחסן לעסק אנא צרו איתנו קשר והמומחים של ארז ריהוט תעשייתי בע"מ יעניקו לכם ייעוץ מקצועי ויקימו את המחסן האיכותי והמתקדם ביותר, בהתאמה מושלמת לצרכי האחסון ושיטת העבודה והפצת החלפים בעסק שלכם.